KE5 - Εκπαιδευτικές γλώσσες προγραμματισμού, ψηφιακές ιστορίες και πολυμεσικές εφαρμογές

Η ύλη του συγκεκριμένου μαθήματος αφορά ορισμένες σύγχρονες πτυχές στον τομέα της εκπαίδευσης δηλ. ψηφιακές ιστορίες, πολυμεσικές εφαρμογές και εκπαιδευτικές γλώσσες προγραμματισμού οι οποίες και συνδυάζονται μεταξύ τους.

Η ενσωμάτωση εφαρμογών ψηφιακής αφήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί μια σύγχρονη τάση. Η αφήγηση αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας εδώ και πολλούς αιώνες σε όλες τις βαθμίδες και όλα τα γνωστικά αντικείμενα παρέχοντας μια σειρά από πλεονεκτήματα σε εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους. Η ψηφιακή αφήγηση προσπαθεί να συνδυάσει πλεονεκτήματα της αφήγησης με πλεονεκτήματα των ψηφιακών εργαλείων. Η υλοποίηση εφαρμογών τέτοιου τύπου απαιτεί σκέψη και φαντασία δίνοντας τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους. Εφαρμογές ψηφιακής αφήγησης μπορούν να δημιουργηθούν με διάφορους τύπους εργαλείων μεταξύ των οποίων είναι και εκπαιδευτικές γλώσσες προγραμματισμού.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί διάφορες γλώσσες προγραμματισμού για εκπαιδευτικούς σκοπούς και οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν από μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με την αξιοποίηση των συγκεκριμένων εργαλείων, τα παιδιά μπορούν να αποκτούν προγραμματιστικές γνώσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για την υλοποίηση πολλών ψηφιακών εφαρμογών. Αφετέρου μπορούν να υλοποιούν πολυμεσικές εφαρμογές όπως τις ψηφιακές ιστορίες που φαντάζονται. Σε αρκετές από αυτές τις γλώσσες προγραμματισμού οι εντολές έχουν τη μορφή εικονιδίων. Συνεπώς για την υλοποίηση μιας εφαρμογής δεν απαιτείται πληκτρολόγηση εντολών αλλά τοποθέτηση των απαιτούμενων εικονιδίων σε μια λογική σειρά ρυθμίζοντας παράλληλα και τις σχετικές παραμέτρους τους. Η εκμάθηση σχετικών γλωσσών προγραμματισμού είναι εύκολη σε παιδιά και ενήλικες. Οι ψηφιακές ιστορίες που υλοποιούνται μπορεί να είναι σε δισδιάστατη (2D) ή τρισδιάστατη (3D) μορφή. Στα αναλυτικά προγράμματα της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων χωρών έχει εισαχθεί η διδασκαλία σχετικών ζητημάτων καθώς δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης του Η/Υ ως μέσου έκφρασης και δημιουργικότητας.

Σκοποί του συγκεκριμένου μαθήματος είναι οι εξής:

  • Η απόκτηση γνώσεων από τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες σχετικά με υλοποίηση ψηφιακών ιστοριών που θα μπορούν να αξιοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
  • Η απόκτηση γνώσεων από τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες που θα τους δίνουν τη δυνατότητα να διδάσκουν σε παιδιά ή/και ενήλικες ζητήματα υλοποίησης ψηφιακών ιστοριών αξιοποιώντας εκπαιδευτικές γλώσσες προγραμματισμού και βασικά εργαλεία πολυμέσων.

Η αξιολόγηση των μεταπτυχιακών φοιτητριών/φοιτητών θα γίνει με εργασία που θα μπορεί να υλοποιηθεί από 1-2 άτομα.

Υπεύθυνος μαθήματος και διδάσκων: Δημήτριος Πρέντζας, Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΕΠΗ-ΔΠΘ

Είσοδος ή Εγγραφή

Ξεχάσατε τον κωδικό σας; / Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;